Kindle 5 czy Cybook Odyssey Frontlight

Tutaj możecie podyskutować o wyborze swojego e-czytnika. Jaką firmę wybrać, jaka technologia będzie dla Ciebie najlepsza E-ink czy TFT. W dziale tym dyskutujemy tylko ogólnie e-ink czy TFT. W działach o E-Papierze lub TFT są wątki już do konkretnych technologi.

Moderator:Global Moderator

Razzor
Nowy
Nowy
Posty:4
Rejestracja:16 kwie 2014, 12:30
Kindle 5 czy Cybook Odyssey Frontlight

Post autor: Razzor » 16 kwie 2014, 12:38

Jako, że jestem nowy na forum witam wszystkich serdecznie! ;)
Zamierzam kupić e-czytnik, ale jestem laikiem w tej kwestii i chciałbym się was poradzić.
Mam na oku klasyczny, prosty Kindle 5 w cenie 250zł na allegro oraz Cybook Odyssey Frontlight w cenie 299zł na allegro.
Z tego co się doczytałem Kindle to klasyka wśród czytników, a Odyssey Frontlight to chyba stosunkowo nowy produkt, ciężko doszukać się w internecie bezpośrednich porównań z Kindlem.
I tu jest moje pytanie, co jest lepsze waszym zdaniem? Lepiej pozostać przy prostocie i renomie Kindla i w razie potrzeby brak podświetlenia nadrobić lampką w etui, czy może wypróbować nowe wynalazki typu Odyssey Frontlight.
Wiem, że można połączyć te dwa urządzenia kupująć Kindle Paperwhite, lecz cena 500zł przekracza moje możliwości jak na pierwszy czytnik, rozważam coś w granicach do 300zł.

Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi!

Awatar użytkownika
007
Nowy
Nowy
Posty:47
Rejestracja:25 sty 2013, 13:33

Odp: Kindle 5 czy Cybook Odyssey Frontlight

Post autor: 007 » 16 kwie 2014, 16:44

Bokeen (Cybook) to wcale nie nowa firma! Jest to pierwsza firma w Europie produkująca urządzenia do czytania (http://en.wikipedia.org/wiki/Bookeen). W Polsce niestety mało znana i popularna.
Ja zastanowiłbym się nad zakupem Cybooka. Co do podświetlania,  lampka niestety nie podświetli ekranu tak jak frontlight. Poza tym, na Cybook'u otworzysz prawie wszystkie formaty plików tekstowych.